نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

«حل و فصل پرونده‌های پیچیده و امنیتی منطقه» این روزها در کانون توجه افکار عمومی منطقه قرار گرفته ‌است. سفرهای دیپلماتیک پی‌درپی مقامات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به کشورهای منطقه و بعضی از رخدادهایی که پیش از این «غیرعملی» به نظر می‌رسید، به این گزاره که شرایط جدیدی در منطقه پدید آمده و سیاست‌های تک روانه و آشتی‌ناپذیر جای خود را به «سیاست توافق» داده، قوت بخشیده است. در این میان گفته می‌شود ایران، عربستان، روسیه و آمریکا در کانون اصلی حل و فصل پرونده‌های امنیتی منطقه قرار دارند. در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد:
1- «حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات» یک اصل منطقی است و در فرهنگ ما ایرانیان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، از قدیم گفته‌ایم «گرهی که با دست باز می‌شود نباید با دندان باز شود» در فرهنگ اسلامی نیز حل و فصل خصومت در مواردی که به آزادی عمل بیشتر جامعه مؤمنین و کاهش هزینه‌های آنان منجر شود، توصیه شده است؛‌«صلح حدیبیه» یکی از نمونه‌های آن است. در این میان حل و فصل خصومت معمولا میان قدرت‌هایی مطرح می‌شود که به طور نسبی به موازنه در قدرت درگیری رسیده‌اند که اسلام در این خصوص پا را فراتر گذاشته و حل و فصل خصومت با گروه ضعیف‌تر و در شرایطی که با جنگ می‌توان آن را از سر راه برداشت، نیز توصیه می‌کند. دعوت قبایل یهودی بنی‌قینقاع و بنی‌المصطلق به صلح از سوی پیامبر اعظم(ص) از این موضوع خبر می‌دهند که البته این پیمان صلح با بروز اولین نشانه‌ خیانت از بین می‌رود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۶
امیر مهدوی
فاطمه گذری: در حالی که ایران در مرکز کانون بحران‌های منطقه‌ای است و شعله‌های ناامنی اطراف آن را فرا گرفته از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. در مطلب پیش رو به برخی از دلایل چرایی وجود این امنیت بی‌بدیل می‌پردازیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۰۴
امیر مهدوی

سیده‌آزاده امامی: «لغو» تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه هدفی بود که مذاکرات هسته‌ای اساسا به منظور تحقق آن انجام گرفت و اگرچه در قیاس با هزینه‌ای که برای آن پرداخته شد نمی‌ارزید و برابری نمی‌کرد، با این حال تنها انگیزه‌ای بود که پرداخت چنان بهای گزافی را تا اندازه‌ای قابل توجیه می‌نمود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۵۲
امیر مهدوی

اکبر بهمنی: مگر همین شماها نبودید که همین«فابیوس» را «نماینده اسرائیل در مذاکرات» می‌خواندید؟!
مگر همین شماها نبودید که همین «فابیوس» را به عنوان «دست بیرون آمده از آستین نتانیاهو» یاد می‌کردید؟!
 مگر همین شماها نبودید که در وصف همین «فابیوس» می‌گفتید: «آمده بازی مذاکرات را بهم بزند؟!»
 مگر همین شماها نبودید که ادعا می‌کردید همین «فابیوس»، «عامل اسرائیل» است تا توافق هسته‌ای انجام نشود؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۹
امیر مهدوی

مجتبی اصغری: از پیش از عقد توافق ژنو تاکنون بزرگ‌ترین دلیلی که سیاسیون، دیپلمات‌ها و رسانه‌های حامی طرح سازش با آمریکا در داخل کشورمان برای درستی مسیر فعلی ارائه داده‌اند، عصبیت و نارضایتی اسرائیل بویژه نتانیاهو از دیپلماسی امتیازدهی به آمریکا به امید برداشته شدن تحریم‌هاست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۵
امیر مهدوی

حسین قدیانی: قصه اول: شب عذاب وجدان سوم
هفته پیش، نه که به عیب و علتی ماشین علی‌آقا خراب شده بود، ال90 را چند روزی دادم به خانواده همشیره، مسافرت ضروری خود را با آن بروند. (این متن را علی‌آقا بخواند، در دلش خواهد گفت؛ «مشتی! چطور اون 500 باری که اومدی ازم تیغ ‌زدی، ننوشتی؟ یه ۵ روز ماشینت ‌رو دادی دست ما نوشتی؟ اونم چی؟ بدون بنزین ازت تحویل گرفتم، با باک پر برگردوندم، ماشینت هم کثیف بود چیزی در مایه‌های «لطفا مرا بشویید!» کارواش برده و ‌تروتمیز دادم دستت!)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۳
امیر مهدوی

حسین علوی: مسؤول مستقیم ابتلای 3 هزار ایرانی به ایدز و هپاتیت سرانجام قدم بر خاک ایران گذاشت! لوران فابیوس، همان کسی که در دوران نخست‌وزیری او در فرانسه، خون‌های آلوده به ایران ارسال شد تا 3 هزار ایرانی را به کام مرگ بفرستد؛ دیروز به‌عنوان وزیر خارجه فرانسه در آغوش جواد ظریف قرار گرفت، سپس به دیدار حسن روحانی رفت. آقای ایدز البته برخلاف انتقادات فراوانی که طی یک هفته گذشته در ایران نسبت به ورود او به تهران مطرح شد؛ در ملاقات‌هایش با حسن روحانی و جواد ظریف سخنی از این ماجراها نشنید. او به ایران آمده است تا وعده و وعیدهای دوجانبه در مذاکرات هسته‌ای را دنبال کند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۹
امیر مهدوی

در راستای دشمن شناسی و آشنایی با اقدامات مهره های اصلی در پروژه خیالی سرنگونی ایران اسلامی،  اقدام به معرفی تعدادی از چهره های مهم و تأثیرگذار در عرصه سیاست های کاخ سفید، رژیم صهیونیستی، کشورهای اسلامی، منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق جهان با عنوان ژنرال های جنگ نرم کرده ایم؛ آنچه در ادامه از نظرتان می گذرد بخش چهارم معرفی ژنرال های جنگ نرم است که اختصاص به معرفی زبیگنیو برژینسکی یکی دیگر از اصلی ترین استراتژیست های دنیای غرب دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۷
امیر مهدوی

اهداف تشکیلات ماسونی:

مرور سیر تاریخی چگونگی ورود فراماسونری به ایران، فعالیت‌های آن و خسارات جبران ناپذیر بر ملت ایران و البته تشابه‌های “فراماسونری قدیم” و “فراماسونری جدید” می‌تواند عمق هشدار آیت‌الله مصباح را نشان دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۱
امیر مهدوی

یکی از فراز های سیاسی تاریخ معاصر ایران می توان قیام سی تیر 1331 دانست .قیامی که ناسیونالیست ها داعیه داران آن هستند اما تاریخ حرف دیگری در مورد آن می زند.واکاوی مجدد این قیام شاید نقاط مغفول مانده مهمی را برای ماندگاری در تاریخ باز کند.

شاید نقاب و ماسک ناسیونالیتی برای دکتر محمد مصدق را بتوان، تنها راهکار فرار از حقیقت و خواست اراده مرم در تقابل با آمریکا به عنوان نماد امپریالیسمی سال ۳۲ دانست.

 

ماجرای سی‌ام تیرماه ۱۳۳۱ چه بود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۵۹
امیر مهدوی