نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور به نمایندگی دولت در جمع مردم شهرستان گراش با اشاره به ماموریت خود از سوی رئیس‌جمهور گفت: «من هم وظیفه‌ام این است که فرمایش شما را بشنوم و منتقل کنم و بخواهم که ان‌شا‌ءالله عملی شود. هدف اصلی حضور من در اینجا انتقال فرمایش شما به دولت است.
در ادامه مشاور روحانی در مورد جمله «پلیس مجری قانون است، نه مجری اسلام» که روحانی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی گفته بود، توضیح داد: «این عبارت در ابتدا ممکن است برای بعضی‌ها سنگین باشد و سوتفاهم ایجاد کند.
توضیح آقای رئیس‌جمهور این است که وظایف در این کشور تقسیم شده است؛ خود آقای رئیس‌جمهور، نه به عنوان روحانی، به عنوان رئیس‌جمهور، مجری اسلام نیست، مجری قانون اساسی است؛ یعنی  باید  به  قانون اساسی پایبند باشد و اجرا کند.»
در پی این سخنان دستیار ویژه رئیس‌جمهور یکی از حضار درخواست طرح سوالی در مورد صحبت‌های یونسی را داشت که اجازه سوال به وی داده نشد. و مراسم به تشنج کشیده و ناتمام ماند.
گفتنی است رئیس‌جمهور طی چند روز گذشته در مورد وظیفه نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، که واکنش برخی از آیات عظام و مراجع تقلید در این خصوص را به همراه داشت.
این نخستین حاشیه سازی یونسی نبوده و سخنان وی تاکنون بارها جنجالی شده و مورد استفاده دشمنان قرار گرفته است. از جمله می‌توان به سخنان وی درباره امپراتوری ایران به پایتختی بغداد اشاره کرد که واکنش‌های منفی داخلی و خارجی بسیاری را در پی داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۱
امیر مهدوی

یونسی

نظرات  (۱)

۱۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۵ محمد محمدیان
همین یونسی بود که با حرفهای بیهوده خودش کشور ما را به چالش کشانید