نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

عوامل شیطان بزرگ فشار می‌آورند

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۹ ب.ظ

پس از اظهارات اخیر آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره اینکه در برخی پرونده‌ها، عوامل قدرت به قوه‌قضائیه فشار می‌آورند، حالا سخنگوی قوه‌قضائیه توضیح بیشتری درباره این فشارها مطرح کرده است. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تصریح کرده است که در برخی پرونده‌های مربوط به «وابستگان» صاحبان قدرت و ثروت، از سوی آنها به قوه‌قضائیه فشار آورده می‌شد 

آقای اژه‌ای البته یک روز قبل از اینکه این مسائل را مطرح کند، گفت حکم مهدی هاشمی، فرزند حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مرحله اجراست اما زمان دقیق آن مشخص نیست. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: قوه‌قضائیه مستقل مقتدر سالم می‌تواند از بسیاری انحرافات جلوگیری کند. مردم از قوه‌قضائیه می‌خواهند با عدالت رفتار کند. عوامل شیطان بزرگ در داخل کشور به قوه‌قضائیه فشار می‌آورند. وی افزود: فعال شدن اقتصاد سالم از دستورات موکد رهبری است. قوه‌قضائیه نمی‌نشیند که ببیند بانک مرکزی چه می‌کند، برای احقاق حقوق مردم وارد شدیم و بسیاری از معوقات بانکی را برگرداندیم. بسیاری دریافت‌های غیرقانونی از بانک‌ها را شناسایی و مطالبات بانک‌ها را برگرداندیم. به دولت کمک کردیم و بسیاری از لیزینگ‌ها و صرافی‌ها را سروسامان دادیم. به گزارش نسیم، اژه‌ای همچنین ادامه داد: بسیاری با دست‌اندازی به منابع طبیعی ثروت بادآورده‌ای را به دست آورده بودند و فساد گسترده‌ای را با آن ایجاد ‌کردند. اوج برخورد ما در سال 92 و 93 با استفاده از ظرفیت مدعی‌العموم با زمین‌خواری بود. اژه‌ای تصریح کرد: بعضی وابستگان به قدرت و ثروت در پروندهایشان بشدت به قوه‌قضائیه فشار می‌آورند. چون صاحب قدرتند می‌گویند ما باید بگوییم قاضی چه کسی باشد(!)
 این اظهارات آقای اژه‌ای درحالی است که او روز پنجشنبه نیز توضیحاتی درباره اجرای حکم مهدی هاشمی مطرح کرد. اژه‌ای در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه حکم مهدی هاشمی چه زمانی اجرا می‌شود، گفت: زمان دقیقش را نمی‌دانم اما پرونده در مرحله اجراست و دادسرا اقدام می‌کند اما روز مشخص آن را نمی‌دانم. این اظهارات اژه‌ای درحالی است که پس از صدور حکم در دادگاه تجدیدنظر، مهدی هاشمی درخواست اعمال ماده 18 یعنی رسیدگی رئیس قوه‌قضائیه به این پرونده را کرده است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی دوشنبه‌شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره برخورد با صاحبان قدرت و ذی‌نفوذان سیاسی و اقتصادی و همچنین انتظار مردم از قوه‌قضائیه در این زمینه گفت: این یک واقعیت است که فشار بر قوه‌قضائیه زیاد است که هم در پرونده‌های اقتصادی و هم در پرونده‌های سیاسی که مربوط به برخی مسؤولان است، وجود دارد البته ما نشان دادیم قوه‌قضائیه گوشش بدهکار این فشارها نیست هرچند فشارها بسیار سنگین است.  البته این اظهارات آقای آملی در حالی است که وی پیش‌تر و در جریان رسیدگی به پرونده برخی وابستگان به قدرت هشدار داده بود در صورتی که فشار آنها بیشتر شود، واقعیت را به مردم خواهد گفت. آیت‌الله آملی‌لاریجانی فروردین‌ماه امسال با بیان اینکه هجمه‌ها علیه دستگاه قضا به صورت پیوسته وجود داشته، گفت: صلاح نمی‌بینم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بگویم چه چیزهایی در پشت صحنه این فشارهاست اما به هر حال صبر قوه‌قضائیه هم حدی دارد. وی با بیان اینکه هرگاه دستگاه قضا در مقابل مفاسد اقتصادی و فتنه‌گری‌ها در مسیر قانون و عدالت ایستادگی کرده حجم این فشارها و هجمه‌ها بیشتر شده است، گفت: هجمه‌ها و فشارها از ناحیه ضدانقلاب و نیروهای خارج‌نشین دور از انتظار نیست اما توقع نمی‌‌رود کسانی که خود در مسیر انقلاب بوده‌اند و برای انقلاب از جان و مال خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سخنانی مطرح کنند که دستمایه ضدانقلاب شود. آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه «البته قوه‌قضائیه توجهی به این سخنان و نسبت‌های خلاف ندارد» تاکید کرد: ایستادگی قوه‌قضائیه در برابر فشارها و رانت‌های سیاسی دلیل اصلی هجمه‌ علیه دستگاه قضا است، البته اینجانب صلاح نمی‌بینم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بگویم چه چیزهایی در پشت صحنه این فشارهاست اما به هر حال صبر قوه‌قضائیه هم حدی دارد و اگر این حرف‌ها و هجمه‌ها ادامه یابد چه بسا به مردم شریف ایران خواهیم گفت هجمه‌ها از کجا آب می‌خورد و چه نسبت‌های
صد درصد کذبی و به چه دلیلی علیه قوه‌قضائیه گفته می‌شود و از چه رانت‌های سیاسی استفاده می‌کنند تا جلوی رسیدگی‌های قوه‌قضائیه را بگیرند. این اظهارات آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ابتدای سال جدید در حالی مطرح شد که در اواخر سال گذشته، حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های طرفدار خود درباره روند دادگاه فرزندش به‌گونه‌ای سخن گفت که قوه‌قضائیه را متهم به بی‌عدالتی می‌کرد. وی در این باره گفت: «من نمی‌خواهم دخالت کنم. من از اول به رهبری و رئیس قوه‌قضائیه و همه گفته‌ام. قاضی را نمی‌شناسم و هیچ وقت ندیده‌ام... با اینکه قاضی روحانی است، من اصلا ندیده‌ام و نخواسته‌ام ببینم. الان دادگاه تمام شده و مهدی و وکلایش آخرین دفاعشان را به‌صورت لایحه نوشتند که نزدیک 2 هزار صفحه و خیلی‌خواندنی است و بعدها می‌تواند یک کتاب شود. ما هم نمی‌خواهیم در کار قوه‌قضائیه دخالت کنیم. حرف من با همه اینها این است که از بالا دستور ندهید و اگر از بالا دستور دادید، خلاف موازین قضایی و شرع است».
به هر حال همانگونه که رئیس دستگاه قضا و سخنگوی این قوه تصریح کرده‌اند، در پرونده وابستگان به قدرت فشار بر قوه‌قضائیه بشدت زیاد است، بویژه اینکه درباره مهدی هاشمی، خانواده او نیز با برخی اظهارنظرهای توهین‌آمیز اعتبار دستگاه قضا را مورد هدف قرار داده‌اند. اظهارات توهین‌آمیز خانم عفت مرعشی، همسر حجت‌الاسلام اکبر هاشمی و مادر مهدی هاشمی درباره حکم دادگاه پسرش نشان‌دهنده نوع نگرش و فضای ذهنی حاکم بر این خانواده نسبت به موضوع عدالت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۶
امیر مهدوی

نظرات  (۲)

   ‏«استیکر ماه خدا» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=gifpak.stickers.src
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۷:۲۹ تبادل لینک رایگان
سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما

پیج رنک سایت ما 2 می باشد


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور