نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

۶۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

 قائم‌مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) می‌گوید: معتقدیم که در انتشار خاطرات مربوط به امام نیز طبق قانون «نحوه حفظ آثار و یاد حضرت امام» باید از مؤسسه مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، بنا به توصیه‌ها و هشدارهای راهبردی مقام معظم رهبری درباره لزوم مقابله با تحریف امام(ره)، از حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم نشر و حفظ آثار امام خمینی(ره) برای مصاحبه تفصیلی دعوت کردیم که ایشان نیز پذیرفتند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۶
امیر مهدوی

همانطور که آیت‌الله خامنه‌ای و دیگر مقام های ارشد ایرانی با ایده بازپرسی از دانشمندان هسته‌ای به شدت مخالف هستند و آن‌را نقض حاکمیت کشورشان می دانند، مجلس ایران نیز امروز رای به عدم دسترسی به تاسیسات نظامی داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» امروز یکشنبه در گزارشی از تهران نوشت: مجلس ایران ممنوعیت دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای به تاسیسات نظامی ایران را تصویب کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۲
امیر مهدوی

محمدرضا کردلو: از همان پاسخی که به دکتر- بازجوی ساواک- داده بود، معلوم بود تا آخر پای حرفش می‌ماند. در پاسخ به پیشنهاد مدیریت کاخ جوانان شاه در شمال شهر و بی‌خیال شدن ادامه مبارزه گفته بود: «من اگر مدیر آنجا شوم، می‌توانم در آنجا برای امام حسین(ع) عزاداری کنم؟» این برخوردش باعث شد بازگردد زندان، بیشتر کتک بخورد و فحش بشنود از ماموران ساواک اما می‌گوید: به گره خوردن زلفش با امام حسین(ع) می‌ارزد. می‌گوید: هرکسی زلفش به امام حسین گره بخورد، هر جای عالم برود و پای هر میزی مثلا با 1+5 بنشیند، مطمئن است، چون پای اعتقاداتش خواهد ایستاد. 
«عبدالحمید فخیم‌جو» مبارزی که از پیش از انقلاب تا امروز انقلابی زندگی کرده خاطرات فراوانی از زندان‌های شاه، کمیته استقبال حضرت امام، مدرسه علوی، دولت موقت، غائله کردستان، بنی‌صدر و حضور در دادستانی انقلاب و جنگ دارد. فخیم‌جو کسی است که در دوره ریاست‌جمهوری بنی‌صدر به خاطر اینکه وی به حضرت امام توهین کرده بود، با سیلی زیر گوشش نواخته بود. به‌ طوری که به نقلی تا پای اعدام هم پیش رفت.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۵
امیر مهدوی

سید محمدعلی صدری‌نیا:   شهدا هیچوقت بی‌رنگ نبودند؛ حتی اگر فلان روزنامه عشقش بکشد اینطور تیتر بزند!
شهدا نه بی‌رنگ بودند و نه بی‌رگ؛ این را از وصیتنامه‌هایشان می‌شود فهمید؛ این را از مقاومت با دست‌های بسته‌شان می‌شود فهمید؛ و البته این را بعضیها نمی‌توانند بفهمند.
   کسی که اگر رویش بشود - که می‌شود - 2 روز دیگر هم بعید نیست بگوید مشکل کربلا، ضعف در دیپلماسی بود و باید به‌جای حرف‌های شعاری و اقدامات افراطی همچون پاره کردن امان‌نامه شمر خبیث روی سرش، در مقابل سپاه کفر از دیپلمات‌های کارآزموده استفاده می‌شد تا سرنوشت کربلا به طرز دیگری رقم می‌خورد، پیام شهیدان را هم بعید است دریابد...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۳
امیر مهدوی

ابوذر خوش‌بیان: گزینه‌های نظامی آمریکا همیشه روی میزش بوده است، از کشوری که با فشار دادن یک دکمه 200 هزار نفر را یکجا پودر می‌کند انتظار ترحم نیست اما چه چیز باعث می‌شود بعضی کشورها مورد هجوم آمریکا قرار گیرند و بعضی دیگر طرف مذاکره واقع شوند. معیار انتخاب نوع مواجهه برای آمریکا چیست؟!
اول: سال‌هاست آمریکا، ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند و رؤسای جمهوری این کشور از روی میز بودن همه گزینه‌ها می‌گویند، فرقی ندارد که جمهوری‌خواه باشند یا دموکرات! اما باید پرسید چرا طی سالیان اخیر چنین اتفاقی رخ نداده و تمام اینها فقط در حد حرف بوده است؟ بسیاری یقین دارند اگر آمریکا توان حمله به ایران را داشت لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد. صاحبنظران موارد متعددی برای این مساله برمی‌شمارند اما شاید یکی از مهم‌ترین این عوامل، ناشناخته بودن میزان قدرت نظامی ایران نزد آنان، استقلال و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه باشد. چیزی که ریسک و خطر حمله به ایران را برای آنها زیاد می‌کند و باعث شده است هرگز به این فکر نیفتند که تهدیدات خود را عملی کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۱
امیر مهدوی

سی و یکم خرداد بهانه‌ای است تا از عارف و روشنفکر دوران معاصر یادی نماییم. بدون تردید روشنفکری مصطلح در ایران مقارن با آشنایی ایران با غرب به وجود آمده.


چمران روشنفکر در تراز انقلاب اسلامی
دکتر عبدالله گنجی :  سی و یکم خرداد بهانه‌ای است تا از عارف و روشنفکر دوران معاصر یادی نماییم. بدون تردید روشنفکری مصطلح در ایران مقارن با آشنایی ایران با غرب به وجود آمده. روشنفکران کسانی بودند که پس از شکست‌های سنگین ایران از روسیه علل آن را «عقب ماندگی» معرفی کردند و چندی بعد علت عقب‌ماندگی را نیز به اسلام ارجاع دادند و برای حذف اسلام از عرصه سیاسی- اجتماعی ایران تلاش‌های فراوانی نمودند. 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۴
امیر مهدوی

سایت افشاگر ویکی‌لیکس نیم میلیون قطعه سند از مکاتبات و پیام‌های رد و بدل شده وزارت خارجه سعودی را منتشر کرد که برخی از این اسناد حکایت از ارتباطات گسترده به اصطلاح اصلاح طلبان[بخوانید فتنه کران] با عربستان دارد.

بنا به اعلام ویکی‌لیکس این اسناد پیامهای محرمانه‌ای را شامل می‌شوند که از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا مخابره شده است.
به دنبال انتشار اسناد محرمانه وزارت خارجه سعودی توسط ویکی‌لیکس دولت عربستان این پایگاه اینترنتی را فیلتر کرده و به شهروندان این کشور هشدار داد که به سایت های منتشر کننده اسناد فوق مراجعه نکنند!
وزارت خارجه عربستان سعودی به جای پاسخ و یا هرگونه واکنشی نسبت به محتوای اسناد منتشر شده شهروندان خود را از ورود به هر وبگاه خبری به منظور آگاهی از اسناد افشا شده توسط ویکی‌لیکس برحذر داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۳
امیر مهدوی


حسین شمسیان: جامعه‌ای را در نظر بگیرید که تجربه زیست در یکی از پربرکت‌ترین روزگاران تاریخ را دارد. مردمانی که پیامبر اکرم(ص) را دیده‌اند، مواعظ او را از دو لب مبارکش شنیده‌اند، در رکابش جنگیده‌اند و زخم برداشته‌اند، دیده‌اند که او در باره علی (ع) چه گفته، حتی در رکاب علی (ع)هم جنگیده‌اند و پس از او با پسر ارشدش امام حسن (ع) بیعت کرده‌اند و... اما فرجام کار به اینجا می‌رسد که در روز تشییع جنازه او، پیکر مطهرش تیرباران می‌شود و هیچ‌کس چیزی نمی‌گوید! کار به آنجا می‌رسد که برادر دیگر او یعنی امام حسین (ع) در مقابل چشم مردمان و به دست مسلمانان! شهید می‌شود و باز هم کسی چیزی نمی‌گوید! چه کسی یا کسانی و با چه ترفندی توانستند جامعه را به این مرحله از سقوط و پستی برسانند!؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۷
امیر مهدوی
رسانه‌های زنجیره‌ای به حضور گسترده و معنادار مردم در مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهدای غواص با عصبانیت واکنش نشان داده و تلاش کردند این حادثه تاریخی را به حاشیه ببرند.
به گزارش جهان، در حالی که جمعیت شرکت‌کننده در مراسم تشییع شهدای غواص خواستار ادامه راه این شهدا و عمل به پیام شهادت مظلومانه آنان مبنی بر تسلیم‌ناپذیری در مقابل دشمنان شده بودند، رسانه‌های زنجیره‌ای تلاش کردند شعارها و دست‌نوشته‌های انقلابی مردم را در این مراسم زیر سؤال ببرند.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۱
امیر مهدوی

محمد واعظی : رئیس‌جمهور اخیرا ضمن متهم کردن چندباره منتقدان دیپلماسی فعلی هسته‌ای و ناراضی از رضایت دولت به «توافق بد» گفته است «هفته‌ای 2 بار قیمت اجناس را می‌گیرم و تغییرات آنچنان نیست!» البته بنا بر اتفاقات 2 سال اخیر مشخص شده که تفاوت مفهوم «گرانی» و «تورم» و حتی «شیب ملایم» افزایش قیمت‌ها از مردم تا مسؤولان زیاد است و این خود نشانه‌ای واضح از اختلاف طبقاتی و فاصله معیشتی بسیار زیاد قاطبه مردم و مدیران فعلی دولت است اما ادعای اطلاع داشتن از «جیب مردم» و ارتباط دادن وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی به تحریم‌ها حقیقتا قابل بررسی است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۱
امیر مهدوی