نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

گفت شنود با سلطان

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۵ ق.ظ

آورده اند درعهد یکی ازسلاطین که پیمانی نه چندان سودمند بادول خارجه امضا کرد ودرهر فرصتی تمام قد ازآن دفاع می کرد احدی از رعایا با وی به گفتگو پرداخت که ماحصل آن چنین است

بسم الله الرحمن الرحیم

روزی به پیش سلطان گفتم کلام شیطان

                           فریب است ای مسلمان

گفتا نگو از این سان

                        با چون منی حقوقدان

گفتم دستت کلید است

                            هدف کدام پلید است؟

گفتا چشمت ندیده است؟

                                رفتم پیش کری جان

گفتم حاصل چه بوده است

                                   کاری برات نموده است؟

گفتا قولش ستوده است

                                      خلافی نیست درآن

گفتم مکتوب نوشته است

                                     چهره او که زشت است

گفتا کشور بهشت است

                                       نعمت شود فراوان

گفتم چیزی نبینم رفیق نازنینم

                                         بیفزا بر یقینم

گفتا من بهترینم

                                         دلواپسان نادان

گفتم خصم درکمین است؟

                          در یسار است ویمین است

گفتا توهم این  است

                               نخواهیم داد تاوان

گفتم خیالت خام است

                                  دست دشمن به دام است

گفتا کارت تمام است

                                       دیگرنگو ارجیف میندازمت به زندان

 حسین پاک نهاد

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۵/۰۴/۱۰
امیر مهدوی