نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

قطعنامه تهران

چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۰ ب.ظ


محسن رضایی : از نجابت ما سوءاستفاده نکنند  سیاست  خارجی پهلوی و قاجاری به ایران برنخواهد گشت.

مردم غیور پایتخت با حضور میلیونی در تشییع شهدای غواص و خط‌شکن بر حفظ عزت و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا تأکید کردند

پیام مردم ایران این است که سیاست خارجی قاجار و پهلوی به این کشور برنخواهد گشت

گروه سیاسی: حماسه دیروز پایتخت را با قلم نمی‌توان وصف کرد. حتی دوربین‌ها هم در مقابل این رستاخیز غیرت ملی به زانو درآمدند. حضور  حیرت‌آور مردم غیور تهران در مراسم تشییع پیکرهای پاک 270 شهید تازه تفحص شده از جمله 175 شهید غواص و خط‌شکن کربلای 4 روز 26 خرداد را در تاریخ کشورمان ماندگار کرد.
 این نشان می‌دهد هرجا غیرت در میان باشد حماسه حضور مردم چشم‌ها را در سراسر دنیا خیره خواهد کرد. به جرأت می‌توان این ادعا را داشت که حضور مردم در مراسم تشییع پیکر 270 شهید کشورمان که 175 نفر از آنها شامل غواصان و خط‌شکنان می‌شدند از جمله باشکوه‌ترین تجمعات مردمی در تاریخ انقلاب بوده است. به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکرهای پاک 270 شهید تازه تفحص‌شده روز گذشته در میدان بهارستان و در یکی از خیابان‌های جنوب‌شرقی تهران برگزار شد. حوالی ساعت 16 روز گذشته و در شرایطی که هنوز مراسم به صورت رسمی آغاز نشده بود تمام خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان کاملا بسته شده بود. پرچم‌های قرمز و زرد رنگ «هیهات منا الذله»، «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «خون شهیدان ما قابل‌ اکسید نیست» و «آب خوردن ما وابسته به سلام بر حسین است نه تحریم‌ها»، در دست مردم  رخ‌نمایی می‌کرد و نوای نوحه و مداحی فضای میدان را دربرگرفته بود.
آغاز مراسم با شعار نه‌ سازش نه تسلیم
 مراسم با شعار «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» آغاز شد. به دلیل ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به میدان بهارستان، تعداد زیادی از مردم از وسایل نقلیه پیاده شده‌ و به صورت پیاده به مردم حاضر در میدان بهارستان  پیوستند. مسیر میدان سپاه به سمت بهارستان نیز از شدت ازدحام جمعیت بسته شد. از نکات قابل توجه در این حماسه مردم حضور همه طوایف و اقشار مردم فارغ از نگاه‌های سیاسی و تیپ و ظاهر و دیگر مشخصه‌های فکری و فرهنگی بود. دیروز همه آمده بودند تا ارادت خود را به شهدا اعلام کنند. بخشی از جامعه هنری نیز روبه‌روی وزارت ارشاد گردهم آمده بودند تا دسته‌جمعی به سیل مردمی بپیوندند. گردهمایی دیروز بند ترمیم بزرگی بر همه اختلافات و نزاع‌های جعلی و غیرواقعی اما بزرگ‌شده جامعه ایرانی بود.
مسیر ورود کاروان شهدا مسدود شد
دیروز مردم کشورمان از تمام معابر و خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان خود را به مراسم تشییع شهدا رساندند. ازدحام جمعیت تا حدی بود که مترو توقف در ایستگاه بهارستان و خروج مردم از این ایستگاه را غیرممکن اعلام کرد. تراکم در ایستگاه مترو ملت نیز تا حدی بود که عملا خروج مردم غیرممکن شده بود. جمع زیادی از مردم بالای میدان بهارستان برای استقبال از کاروان شهدا تجمع کرده بودند. در بخش دیگری از تهران، کاروان شهدای تازه‌تفحص‌شده حوالی ساعت 16:45 و در شرایطی که در حال رسیدن به سمت میدان بهارستان بود به دلیل ازدحام شدید مردم، در میانه راه متوقف شد و مسیر حرکت و آمدن کاروان شهدا مسدود شد. در همین حین در میدان بهارستان گروه سرود رهپویان، سرود «برخیزید ‌ای شهیدان راه خدا...» را اجرا کرد که با همخوانی و استقبال مردم مواجه شد.
کاروان شهدا به بهارستان رسید
کاروان شهدا به میدان شهدا رسید و از آنجا به سمت خیابان مجاهدین اسلام حرکت کرد. با گذشت دقایقی از ساعت 17 سرانجام کاروان شهدا در آغوش مردم و از در شمالی مجلس به میدان بهارستان رسید. به دلیل ازدحام جمعیت حرکت کاروان شهدا دقایقی روبه‌روی در شمالی مجلس متوقف شد. حضور خانواده شهدا، بویژه مادران شهدا در این مراسم قابل توجه بود.  هیئات مذهبی نیز حضور پرشوری داشتند. ورود پیکرهای مطهر 270 شهید کشورمان به میدان بهارستان با سخنرانی محسن رضایی فرمانده باسابقه کشورمان تلفیق شد. جمعیت در حال اضافه شدن بود و ازدحام جمعیت به حد غیرقابل‌کنترلی رسید به طوری که برخی افراد کم‌توان به سختی توانستند با کمک مردم خود را به کناره‌های جمعیت برسانند. نگاهی به پلاکاردهای در دست مردم و شعارهایی که با قاطعیت سر می‌دادند به خوبی مطالبه این روزهای مردم را نشان می‌داد. مردم کشورمان یکصدا خواهان عزت بودند. عدم سازش با آمریکایی که برای همیشه شیطان بزرگ است بزرگ‌ترین مطالبه مردم تشییع‌کننده شهدا بود که این روزها بیش از همه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید به آن توجه کنند. مردم پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها با نمایش تصویری از تابوت‌ شهدا نوشته بودند: «این سند جنایت کدخداست». همچنین جملات زیادی از امام خمینی(ره) در ضدیت با امپریالیسم جهانی و عدم سازش با آمریکا روی برخی پلاکاردها چاپ شده بود. یکی از دست‌نوشته‌های مردمی این بود: «هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمن بیدار می‌شود». شعرخوانی حماسی و نوحه‌خوانی توسط محمود کریمی، مداح اهل‌بیت(ع) و سعید حدادیان هم حال و هوای ویژه‌ای به این مراسم داده بود.
تقارن با سالگرد شهدای معترض به کاپیتولاسیون
محسن رضایی سخنران ویژه مراسم روز گذشته بود. او در سخنان خود به نکات قابل توجهی در پیام این تشییع با شرایط ویژه کشور اشاره کرد. به گزارش تسنیم، رضایی با اشاره به مناسبت 26 خرداد و سالگرد شهادت شهیدان صفارهرندی، ایمانی، نیک‌نژاد و بخارایی، شهدای معترض به کاپیتولاسیون گفت: مناسبت امروز با حضور این شهدا قرین است. شهدایی که فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای واقعی و خیابان‌ها و چه در فضای مجازی. این مردم ثابت‌ کرده‌اند امروز پیرو راستین این شهدا هستند. در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنادار است. امروز داعش به 35 کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز در یمن مردم بی‌پناه در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله‌اکبری بلند و گفته شود فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید. رضایی ادامه داد: اسامی غواص‌ها را همه خواهید شنید. 175 تن از این شهدا غواصان و خط‌شکنان هستند. همه آنها را شما خواهید شناخت اما غواصان چه بودند و چه کردند؟ آنها حساس‌ترین ماموریت خط‌شکنی را برعهده داشتند. یک ساعت قبل از شروع عملیات در تاریکی شب، غواص‌ها از دل سرزمین خودی و تاریکی شب باید به سمت دشمن حرکت می‌کردند. از سال سوم جنگ به این طرف جنگ به بن‌بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ را باید به آب‌ها بکشانیم و نیروی جدیدی به نام غواص‌ها به نیروهای ما اضافه شدند. ما در عملیات والفجر8 با 3000 غواص برای اولین‌بار به مواضع دشمن حمله کردیم و در عملیات کربلای 4 هم با نیروی کمتری. اما مساله به این سادگی‌ها نبود، غواص‌ها به سمت دشمن می‌رفتند و فقط سرشان از آب بیرون بود اما نور ستارگان سطح آب را روشن می‌کرد و دشمن می‌دید چیزهای سیاهی به سمت آنها می‌آید و درکربلای 4، ماجرا سخت‌تر هم شده بود. چون دشمن از عملیات والفجر ترسیده بود، نورافکن‌هایی را بر ساحل گذاشته بود و تمام سطح اروند را روشن کرده بود و غواص‌ها در چنین شرایطی رفتند و دل به آب زدند. آنها شجاع‌ترین‌ نیروهای ما بودند. آنها باید مهم‌ترین سنگر دشمن یعنی تیربارها را خاموش می‌کردند و راه را برای نفوذ ما آماده می‌کردند.
دستانشان را بستند اما زانو نزدند
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این روزها در خلال همه این احساسات پاک ملت ایران که امروز در اینجا به اوج رسیده است، صداهایی هم از اجنبی برخاسته است. همان‌هایی که می‌گویند درست است که این شهدا مظلومانه شهید شدند اما در خاک عراق چه می‌‌کردند. عجیب است. شما توقع داشتید به متجاوزان گل می‌دادیم و تشویق‌شان می‌کردیم؟ اگر این غواصان در عمق خاک عراق نمی‌جنگیدند امروز ایران امنیت داشت؟ ما باید دشمن را تعقیب و تنبیه می‌کردیم. دشمنی که به ایران تجاوز کرده بود و 5 استان ایران را اشغال کرده بود اگر بدون تنبیه و مجازات به خانه خود می‌رفت امروز هر کسی به خود اجازه می‌داد وارد ایران شود و بگوید مگر با صدام چه کردید که امروز با ما می‌خواهید کنید؟ بنابراین تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند. غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خود را دادند. دست‌هایشان را بستند اما تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند. آبادانی و پیشرفت این کشور نیاز به مقاومت و شهادت دارد و این شعار غواصان بود.
دولت پیام ملت را بشنود
بخشی از سخنان محسن رضایی با استقبال ویژه مردم و شعار «مرگ بر آمریکا» مواجه شد. رضایی در این هنگام دولت را متوجه پیام ملت کرد. وی گفت: شهدای ما در یک آزمون سخت تاریخی، برای اولین‌بار ملت ایران را به سربلندی رساندند و زنجیره شکست‌های تاریخی و جدا شدن بخش‌های مختلف از ایران را که برای 200 سال ادامه داشت قطع کردند. فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: بنابراین نتیجه می‌گیریم هم رزمندگان ما و هم بسیجیان ما و هم ارتشیان دلاور ما امروز پای مسیر شهدا ایستاده‌اند. مسیر شهدا هم پرچمداری به نام ولایت دارد. ولی ‌امر مسلمین مثل لنگری کل بار انسجام اقتدار ایران را به دوش دارد و امروز بیش از گذشته با رهبری ایشان در منطقه اقتدار یک ملت مستقل در حال به نمایش گذاشته شدن است. در این بخش از سخنران محسن رضایی، شعارهای «مرگ بر آمریکا»ی جمعیت حاضر میدان بهارستان را در برگرفت و رضایی نیز با استقبال از این شعار اینچنین گفت: این صداها را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبه‌روی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند، این صداها جدی و واقعی است و از عمق دل جوانانی برمی‌خیزد که حاضرند تا آخرین قطره خونشان را فدای استقلال و سربلندی ایران اسلامی کنند. این سخنان رضایی با استقبال حضار و فریاد «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» همراه شد. محسن رضایی ادامه داد: امیدوارم خبرنگاران خارجی این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند و بدانند ملت ایران هیچ‌وقت عقب‌نشینی نمی‌کند و در مسیر امام و انقلاب و رهبری ادامه راه می‌دهد. [شعار «خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست»] نباید در ایران ما علائم غلط به دنیا داده شود. نباید حرف‌های غیرواقعی از سوی ملت ایران نمایش داده شود. نگویند ما آب خوردن نداریم، نگویند کشور محاصره شده است و ما نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم [شعار هیهات منا الذله]. ملت ایران و جوانان ایران و اندیشمندان و نخبگان آنقدر از انرژی و معرفت و ایمان و عرفان و معنویت غنی هستند که تمام دنیا را می‌توانند سیراب کنند و به همه دنیا و انسان‌های عالم کمک کنند.
سیاست خارجی قاجار و پهلوی برنخواهد گشت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود اشاره قابل توجهی درباره این روزهای عرصه دیپلماسی داشت. رضایی تاکید کرد سیاست خارجی پهلوی و قاجاری به ایران برنخواهد گشت. وی گفت: از سوی همه رزمندگان دفاع مقدس اعلام می‌کنم کسی از نجابت ما سوءاستفاده نکند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش درآید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد. همان‌طور که در جنگ خوردید. پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر در این کشور تکرار نخواهیم کرد. سیاست خارجی قاجار و پهلوی به این کشور برنخواهد گشت. 300 سال عقب‌ماندگی، وابستگی و تجزیه را کنار گذاشته‌ایم. ما با کسی جنگ نداریم اما می‌گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش دهید. ما غنی‌سازی می‌خواهیم در چارچوب اصول بین‌المللی. ما دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم دنبال پیشرفت خودمان هستیم و همین غواصان دست‌بسته ما دارند به شما می‌گویند اگر دست‌های ما بسته باشد و ما را تیرباران هم کنید ما تسلیم زور و زیاده‌خواهی نخواهیم شد [شعار هیهات منا الذله]. رضایی گفت: از همین جا به همه دنیا اعلام می‌کنیم ما دنبال حقوق ملت‌ها و انسان‌ها و به دنبال امنیت و آرامش در عین حفظ منافع ملی هستیم. دنبال مقابله با متجاوزانی که در منطقه هستند از اسرائیل تا عربستان. ما امروز پرچم امنیت را بلند کرده‌ایم و می‌گوییم تجاوز و تروریسم باید تمام شود. نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما دنبال آرامش و امنیت هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند. دنیا مطمئن باشد، تا رهبری و ولایت فقیه در این کشور هست، تا شهادت‌طلبی در این کشور هست، هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند. پس بنشینید و فکرهای خود را روی هم بگذارید و چه در فتنه داخل کشور و چه تجاوز در خارج کشور، هر کاری می‌خواهید انجام دهید، کمی فکر کنید تا پشیمان نشوید. براساس این گزارش تشییع این شهدا روز گذشته از میدان بهارستان آغاز شد و سپس با حضور گسترده مردم و مسؤولان به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و در نهایت خیابان بهشت در معراج شهدا ادامه پیدا کرد. سرانجام کاروان سربازان گلگون‌کفن خمینی پس از گذشت 5 ساعت از آغاز مراسم وارد معراج شهدا در خیابان بهشت شد.

منبع : وطن امروز


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۷
امیر مهدوی

مقاومت