نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

عملیات آزادسازی «رمادی» و شکار تروریست‌های «داعش» با آمادگی و حضور بیش از 100هزار نیروی بسیج مردمی، عشایر و ارتش عراق آغاز شد.


در پی فرمان «حیدر عبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، مبنی بر حضور بسیج مردمی در استان الانبار برای آزادسازی «رمادی»، نیروهایی به ظرفیت بیش از 100 هزار نفر متشکل از بسیج داوطلب، عشایر و نظامیان ارتش در رمادی حاضر شدند و عملیات آزادسازی این شهر را صبح امروز آغاز کردند. پیش از این خبرهای ضد و نقیضی درباره سقوط رمادی (مرکز الانبار) به دست داعش منتشر شده بود. تروریست‌های تکفیری طی روزهای اخیر 700 نظامی و غیرنظامی را در رمادی قتل عام کرده‌اند.
انتشار شایعه سقوط کامل شهر در حالی صورت می‌گیرد که «کریم النوری» سخنگوی نیروهای داوطلب، آن را تکذیب کرد. وی گفت که نیروهای مردمی به زودی طومار داعش را در رمادی در هم می‌پیچند.

از مجموع نیروهای عملیاتی در رمادی، 20 هزار نیروی داوطلب از استان «صلاح‌الدین» به الانبار رفته‌اند. حضور بسیج مردمی در الانبار، به درخواست شورای استانداری الانبار و عشایر این استان صورت گرفت.
به گفته «مؤید الحشیمی» شیخ عشیره «البوذیاب»، 70 عشیره استان الانبار از حضور بسیج مردمی در این استان جهت نبرد با داعش، اعلام حمایت کرده‌اند.

کارشناسان با اشاره به روحیه بالای نیروهای مردمی و ارتش در الانبار، پیروزی آنها را در فتح رمادی، ‌سریع و آسان پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند که این واقعه علاوه بر اینکه روحیه تروریست‌ها را در هم می‌شکند، عربستان و آمریکا را نیز نگران می‌کند. «کریم النوری» سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق هم ضمن اشاره به متزلزل شدن روحیه عناصر داعش، اظهار داشت که مناطق وسیع عملیاتی در الانبار تکفیری‌ها را به صیدی آسان برای نیروهای دولتی تبدیل می‌کند. آخرین خبرها در مورد نبرد الانبار حاکی است،‌ عبادی فرماندهی عملیات آزادسازی رمادی را به «هادی العامری» فرمانده سپاه «بدر» سپرده و او نیز پس از دریافت این فرمان، از منطقه «بیجی» در شمال عراق، به همراه تعدادی از فرماندهان، به پایگاه نظامی «حبانیه» در شرق استان الانبار منتقل شد و از آنجا نیز به حومه رمادی رفت تا از نزدیک عملیات را فرماندهی کند.
عملیات آزادسازی رمادی در حالی آغاز می‌شود که محافل سیاسی منطقه و غرب در صدد کارشکنی برآمدند؛ «جف راتکه» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رسماً اعلام کرد که واشنگتن شبه نظامیان شیعه (بسیج مردمی عراق متشکل از شیعه و سنی) را آموزش نظامی نمی‌دهد.
روزنامه واشنگتن پست نیز ضمن پوشش تحولات الانبار، اینگونه تیتر زد: شبه نظامیان شیعه برای آزادسازی رمادی در عراق متحد شدند.
این در حالی است که پس از آزادسازی صلاح‌الدین، بسیاری از جوانان سنی با پیوستن به نیروهای بسیج مردمی، اتحاد مثال زدنی بین شیعه و سنی را به نمایش گذاشته‌اند. به نظر می‌رسد موضع‌گیری «جف راتکه» علیه نیروهای بسیج مردمی،‌ از نگرانی آمریکا بابت همین اتحاد سرچشمه می‌گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۰
امیر مهدوی

الانبار

رمادی