نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان

نخبگان امروز وشباهت به خواص ونخبگان صدر اسلام

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ق.ظ

مروری بر روند زندگی بعضی ازشخصیت های تراز اول نظام وفراز وفرود های که درطول فعالیت سیاسیشان داشته اند نا خود آگاه انسان را به صدر اسلام وحال وهوای آن دوران می کشاند و دچار حیرت می نماید

مگر می شود کسانی که روزگاری درصف اول مجاهدان بوده اند وبرای اعتلای دین مقدس اسلام ویاری پیامبر(ص) از هر آنچه داشته اند حتی جانشان می گذشتند واگر مالی داشتند با برادران دینی خود تقسیم می نمودند که مبادا درحکومت اسلامی که مظهر عدالت است کسی احساس کمبود نماید به یکباره با فاصله نه چندان زیاد ازرحلت پیامبر(ص) درچنان اشرافی گری غرق شوند که گویی اطرافیان کسری وقیصرند نه امت پیامبر خاتم(ص) ؟

و دراین مسیر به اندازه ای پیش روند که درمقابل خلیفه ای که خود آنان در بیعت با او از همدیگرسبقت می گرفتند و او را مجبور به قبول خلافت کردند شمشیر کشیده و فتنه ای بنا نهند که بعد از صدها سال همچنان ادامه دارد... فتنه ای که از جمل شروع سپس صفین و نهروان تا عاشورا وکشتن فرزندرسول خدا واسارت اهل بیت او و.. همه این وقایع تلخ توسط خواص ونخبگان آن زمان اتفاق بیفتد.

مگر می شود کسی که به فرموده امیرالمومنین(ع)شمشیرش غبار غم را ازچهره پیامبر پاک می کرد با اینکه می دانست حق کجاست اما درمقابل امام زمانش همان شمشیر را بکشد وخود به امام کفر تبدیل شود و صدها مطلب دیگر که دراین نوشته نمی گنجد. آری!قبول این ماجرای غم انگیز سخت است ولی واقعیت دارد، همین سئوالات و مگرمیشودها در ارتباط باشخصیتهای امروزی که به همان سرنوشت دچار شده اند صادق و دارای مصداق است. باورش شاید قدری مشکل باشد ولی در حال حاضر هستند نخبگانی که جزء یاران امام (ره)بوده سالها رنج زندان وتبعید کشیده ومرارتها دیده اندولی متاسفانه بعضی در زمان امام(ره)وبعضی هم پس از رحلت آن عزیز، راهشان ازانقلاب ومردم جداشد وبه قهقرا رفتند هرچند برخی خود راپیرو خط امام می دانند ولی عملکرد آنها با خط امام منافات داردچرا که نحوه زندگی کردن امام بازندگی این آقایان ازآسمان تازمین تفاوت دارد. امام(ره) تاآخرین لحظه عمر مبارکشان دربرابر جهان خواران ازخدا بی خبر ایستادوفرمود:

قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند، به راه خودکه راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می‌دهد،
و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها؛ خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که بر ستم و ظلم خویش اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد.

 آن حضرت می فرمود یک موی کوخ نشینان رابا همه کاخ نشینان عوض نمی کنم... آن حضرت فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسدو...آیا به این سفارش امام عمل شده است؟یا ادعای پیروی از خط امام برای منافع شخصی وحزبی است؟ ...امامی که بعلت تقوا و خداترسی درعین سادگی وخضوع درمقابل مستضعفین وپابرهنگان دربرابر مستکبرین باقاطعیت مثال زدنی عمل کرده ویک ذره از اصول، کوتاه نیامد، با اینکه رهبر جهان اسلام وحاکم مطلق ایران اسلامی بود ذره ای مقام دنیا در او تاثیر نکرد و او بود که دنیا رابا همه ظواهر فریبنده اش تحت تاثیر قرارداد درحالی که حضرات در زرق و بر دنیا غرق شده وهمه افتخارات گذشته رابرای حفظ موقعیت فراموش کرده و راهشان را از راه ولایت جدا نموده اند دراینجا همان سئوال های صدر مطلب و مگرمگرها تکرار می شوندکه مگر می شود ایناینان همان کسانی باشند که دردوران مبارزه پشت سر امام بودند وتا پای جان مقاومت می کردند؟با کمال تاسف باید گفت آری!اینان هم آنها هستندکه حب جاه و مقام آنها را به این روز انداخته وبه جای رسانده که یا فتنه گرند یا از فتنه حمایت کردند و یا در برابر فتنه ساکت شدند... که باید به آنان گفته شود "أین تذهبون؟"

البته در برابر این قلیل نخبگان دنیا پرست، بحمداله اکثریت قاطع علمای مبارز و شخصیتها برجسته به همراه امت شهید داده ایران اسلامی همچنان پشت سر ولایت ایستاده و از کیان اسلام و دستاوردهای انقلاب خمینی (ره) دفاع می نمایند و امید جهان خواران را برای شکست انقلاب تبدیل به یأس و نا امیدی می نمایند. ان شاء اله.

هنوز هم دیر نشده کسانی که فتنه گرنبوده وفقط دراین راه دچار اشتباه شده برای خاطر خودشان به دامن ولایت ومردم برگردند وبیشتر ازاین خود رادربحر هلاکت غرق ننمایند که خدا ارحم راحمین وتوبه پذیراست.


نویسنده : حسین پاک نهاد

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۵
امیر مهدوی

نخبگان