نازعات313

آخرین نظرات
نویسندگان


ابوترابی‌فرد ابوترابی فرد

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس و در نطق پیش از دستور خودر در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره)، گفت: میلاد فاطمه زهرا(س) را محضر برادران و خواهران گرانقدر، ملت عزیز، امت اسلام، آزادیخواهان جهان تبریک عرض می‌کنم و سالروز تولد بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) را که در طول عمر مبارک خویش راه و منطق و روش حیات‌بخش بانوی بزرگ عالم اسلام را احیا نمود، تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه ملت اسلام مفتخرند که بانویی به عنوان الگو و نماد جامعه زنان برای بشریت ارائه نموده‌اند که خدای سبحان او را نماد طهارت و پاکیزگی نام گذاره است، افزود: فاطمه(س)، محور همه خوبی‌ها و زیبایی‌هاست، خانه او، خانه نور و ایمان، ایثار و جهاد و خانه فداکاری است.

نایب رئیس مجلس همچنین، تصریح کرد: بسیاری از محدثین اهل سنت و جماعت و نیز محدثین مکتب اهل بیت(ع)، در بیش از هفتاد و اندی روایت بر این واقعیت اذعان کرده‌اند که آیه تطهیر در شأن و منزلت فاطمه، پدر، همسر و دو فرزندش نازل شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: ابن عباس می‌گوید که: پیامبر اعظم(ص) پس از نزول این کریمه مبارکه در هنگام اقامه نماز مقابل در خانه فاطمه حاضر می‌شد و دو دست مبارکش را بر چارچوب در می‌نهاد و می‌فرمود، "السلام علیکم یا اهل‌البیت النبوه".

وی با تأکید بر اینکه این کریمه مبارکه و این نگاه در حقیقت تبیین‌کننده جایگاه زن و جایگاه ویژه و ممتاز خانواده و خانه در جامعه اسلامی است، گفت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی نزدیک شود و اگر اراده داریم که جامعه اسلامی و ایرانی در جایگاهی که شایسته آن است، قرار بگیرد، باید به معنای واقعی کلمه فاطمه(س) و خانه نورانی و طهارت و پاکی او را به عنوان الگو در جامعه اسلامی مطرح و بر آن پافشاری کنیم.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: اگر نهاد خانه با محوریت زن در جایگاه خود قرار گیرد و نهاد خانواده با محوریت مرد به مسئولیت واقعی خویش بپردازد، خانه، خانه‌ای خواهد بود که در آن فرزندان صالحی تربیت خواهند شد؛ این خانه است که خیل عظیم شهدا را به جامعه انسانی و اسلامی تقدیم می‌دارد و این خانه‌هاست که دفاع مقدس دستاورد ارزشمند آن است؛ این خانه‌هاست که شهدای هسته‌ای را تقدیم می‌کند و امروز ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هسته‌ای و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان امروز جهان قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امیدوارم با الهام از خانه فاطمه و آموزه‌های انسان‌ساز و حیات‌بخش خانه نورانی او در راه تعالی و تکامل جامعه و تبدیل نهاد خانه به عنصر کلیدی تعالی و تکامل جامعه گام برداریم، تصریح کرد: امیدوارم به یاری خدای متعال و با توسل و تمسک به ذیل عنایت اولیای دین و حضرت صدیقه کبری(س)، در راه عزت و اقتدار که زیبنده ملت بزرگ ایران است، گام برداریم.

وی در ادامه به سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: این روزها سالگرد شهید فرزانه، صیاد شیرازی است که به معنای واقعی کلمه یکی از پیروان راه صدیقه کبری(س) و یکی از شاگردان ایثارگر مکتب امام بزرگوار(ره) بود؛ برای او، شهدای عالیقدر هسته‌ای و شهدای جمهوری اسلامی که بهترین اقتداکنندگان به فاطمه زهرا(س) هستند، از خدای سبحان علو درجات و برای ملت عزیز سعات روزافزون را خواهانیم.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطر نشان کرد: یاد و نام شهید فرهیخته عرصه فرهنگ و ادب، شهید آوینی را نیز گرامی می‌داریم و برای آن پیرو راه صدیقه کبری(س) از خدای سبحان علو درجات را مسئلت داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۹
امیر مهدوی

شهدا

فناوری